Autor a jeho T601

V případě zájmu mě můžete kontaktovat a to prostřednictvím emailu nebo komunikátoru ICQ.

trabipages@seznam.cz

   

146665783

   
   

Foto našeho Trabanta 601

Den koupě.

Prázdniny - léto 2002

A to jsou naši přátele ze SRN, kteří nás v létě navštívili.

Foto n

Foto našeho Trabanta 601 - srpen 2003

 

       
       
       
       
   

 

Základní údaje

Den koupě:

9.8.2001

Cena:

13.000,-Kč

Stav tachometru 9.8.2001:

17.075 km

Výbava

čtyřramenný volant, zrcátka, 12V, samonavíjecí pásy, stěrač a ostřikovač zadních dveří, nádržka ostřikovače z Wartburgu, odhlučnění motorového prostoru, polstrovaný strop, koberce na podlaze, madla dveří, el. ostřikovač, rádio, elektronické zapalování EBZA, plovák nádrže, přední i zadní mlhovky, světlo na zpátečku, poklice na kolech, 2 antény, pípák rozsvícených světel, páka na volant

 

Co se změnilo

  1. Barva obrouček světel na černou

  2. Výměna zadních světel

  3. Promazání předních brzd a kontrola bubnů

  4. Pravidelný měsíční mazný plán

  5. Výměna svíček při cca 18.000 km

  6. 01/2002 přidělána deka motoru ( konečně jsem ji sehnal-))))

  7. Nové kryty kol

  8. Přidělání antény na střechu

  9. Zakoupení 2 ks nových zimních pneu, á 300Kč

  10. Výměna předních ukazatelů směru

  11. Oprava těsnění levých dveří

  12. Výměna vzduchového filtru

  13. Nový znak TRABANT

  14. Výměna motoru - série 63

  15. Výměna ložisek zadního levého ramene

  16. Výměna předních sedadel

Co plánuji do budoucna:

  1. Nové koberce

  2. Nová zrcátka

  3. Montáž třetího brzdového světla

  4. Montáž dalších reproduktorů

  5. Zadní tmavá skla

  6. Spodní posvícení vozu - tmavě zelená barva

  7. MPZ "DDR" za zadním sklem

Přednosti tohoto vozu

  1. Průměrná spotřeba 5,6 l / 100km

  2. Zachovala karosérie, zánovní vlaštovka, udržovaný původními majiteli

  3. Spoustu ND k 12V verzi

  4. Vše téměř zachovalé, bez koroze a poškození

  5. Značkové autorádio

Nedostatky tohoto vozu

  1. Musí stát venku-((((

  2. V zimě občas ztrácel otáčky a někdy zhasl až motor ( po nalití líhu do benzínu to přestalo)

 

Kterak se k nám náš Trábi dostal?

V létě roku 2001 jsme se rozhodli investovat - auto nebo počítač? Vyhrálo to auto, ale otázka byla jaké? Škodovkám jsem už moc nevěřil, protože žádna, co jsem zkusil mě nepřesvědčila o tom, že toto auto je vhodné pro provoz ve velkém městě a i na delší bezproblémové trasy. V úvahu tedy přicházeli tyto auta:

Fiat 126 zvaný Maluch

Tavria 1.1

Trabant - nejlépe kombi

V anonci jsem narazil na pár dobrých inzerátu na Trabanty a i ceny se zdáli přiměřené našim nárokům. Jeden inzerát mě ale uchvátil: Trabant 601 kombi, garážovaný, a výčet nových věcí a pravidelné údržby na tři řádky, cena 15.000Kč. Zavolal jsem tam večer a dozvěděl se, že ho již majitel prodal, ale nový majitel prý má nějaké problémy a možná by se ho třeba i chtěl zbavit. Dostal jsem telefonní číslo, ať tam prý zkusím zavolat a dám mu vědět, jak jsem pochodil. Očividně byl bývalý majitel nadšen, že by Trabi mohl skončit v rukou člověka, kterého auta baví, a ne toho starého dědy, co ho chtěl jen na ryby a navíc by prý u něj byl bez údržby.

Toho starého pána jsem se nemohl dovolat, i když mi bylo řečeno, že by se měl již vrátit z lázní. Napadlo mě tedy hledat ve Zlatých stránkách jeho číslo a pak podle něj i adresu a na Trábiho se jet podívat. Číslo jsem po dlouhém pátrání v pražských Zlatých stránkách našel a u něho byla napsaná jakási žena, nejspíš majitelova manželka. Shodou náhod mě oslovil jeden pán, ať se přijedu podívat na jeho Trabanta. Tyto dvě místa se od sebe nacházely cca 500m!!!-)))

Nevěděl jsem kam dřív, jestli se podívat na toho Trábíka, co měl majitele ještě v lázních nebo na toho, co mě k sobě zval. Rozhodl jsem se prvně omrknout toho, co byl doma "sám" a tak dlouho jsem po něm pátral. Trabant stál opuštěný před barákem, vzadu za sklem měl nálepku invalida a vypadal moc pěkně. Sice jsem ho jen lehce omrknul, ale už jsem si tak říkal, co bych na něm změnil. Moc času jsem neměl, ale vydal jsem se na místo toho druhého Trábiho. Majitel už na mě čekal. Trabant to byl 6V, kombi, r.v. cca 1981, neměl zadní sedadla, barva bílá, spíše horší stav. Dozvěděl jsem se, že ho koupil od jednoho pána z Teplic, co ho měl v zahradě už na odpis. Startování a vlastní jízda byla super, akorát se špatně řadil 4.převodový stupeň. Cenu majitel stanovil na 5.000Kč. Říkal jsem si, že bude asi lepší počkat.

Den co den jsem zkoušel se dovolat "dědovi", co měl toho zeleného kombíka, ale neúspěšně. Konečně, zvedá telefon. Byl polohluchý a souhlasil s tím, že by bylo lepší, kdyby ho prodal. Domluvili jsme se na schůzce a já se nemohl dočkat. Děda vypadal staře a hned mi dal do ruky klíče, ať si ho jdu projet. Dva měsíce auto stálo na parkovišti před barákem, ale nastartoval jsem ho okamžitě! Byl to můj třetí trabant v životě, co jsem řídil a s klidem jsem mohl říci, že nejlepší. Udělali jsme si kolečko kolem Smíchova a dojeli nazpátek k němu domu. Prohledl jsem si vlaštovku, výbava vozu byla taky kompletní. Věděl jsem, že děda ho koupil za 15.000, ale víc jak 8.000 jsme nebyli ochotni investovat a přeci jen děda by se ho rád zbavil. Navrhli jsme tedy 8.000 a děda málem omdlel. Byl to takový ten starý dědek, co si nedovede představit, že na něčem prodělá. jeho představy byly 15.000. Řekli jsme mu, že naše poslední nabídka je 10.000 a víc, že nechceme dát za Trabanta. Děda řekl, že máme smůlu a ať Trabanta zaparkuji na místo, kde stál. Skoro mi bylo do pláče!

Minulo pár dní a mojí snoubence volal taťka, že ať zkusíme dědkovi zavolat, a ukecat to na 13.000, že nám rozdíl nad 10.000 doplatí! Udělal mi nesmírnou radost. Dědek též souhlasit a toho jsem hned využil a řekl mu, že mu to dám CASH, ale mám jen 12.000. Dědek jak slyšel, že bude mít okamžitě 12.000 nic nenámítal a já už viděl Trabanta jak je jen můj.

K dědkovi jsme rovnou jeli se smlouvou i penězi. Ale jak to již dnes bývá, tak jsme se dohodli jen na jeho odhlášení a vyřídili formality. Stavit se prý máme ještě jednou. Dědek byl bývalý právník a jaksi si to potřeboval asi urovnat. Za dva dni jsme tam jeli znovu a děda nám oznámil, že bude chtít ještě 500Kč za benzín. To nás vytočilo a řekli jsme mu, že jsme se domluvili na 12.000 a tohle je už moc. Děda řekl, že máme smůlu a my jsme se nedali a odešli. V duchu jsme jen doufali, že dědek je neschopný podat inzerát a auto prodat. Za tři dni mi volá dědek, zda má to auto odhlásit, že by mu stačilo 12.000. Na ten telefon jsem čekal jak na smilování. Vše šlo najednou jak po másle, jen nás dědek obral o ND, které dostal, když si Trabanta kupoval. Za týden mi volal, že mi je prodá za 1.500Kč. Tomu jsem se jen vysmál, protože to, co jsem chtěl, už jsem měl! ( Za půl roku mi volal znovu a snížil nabídku na 200Kč, což jsem již akceptoval, a když jsem si pro ty ND přijel, chtěl po mě najednou 300Kč!!! )

Po měsíci jsem sehnal ND od jednoho hodného dědy v Praze. Měl 25 let Trabanta 6V sedan a jen ho vychvaloval. Koupil jsem od něj nová zadní světla, přední světla, prachovky a spoustu drobností.