Technické parametry vozu Trabant 601

 

Motor - série P63/64 P65/66 5B/6B
 
Druh : Benzínový
Pracovní oběh : Dvoudobý
Počet válců : 2
Objem válců : 594,5 cm3
Výkon (max.) : 19,12 kW (26 k)
při 4200 ot/min
Mazání : Mastnou směsí
Druh oleje : Dvoudobý - např. M2T
Palivo : Benzín "SPECIÁL"


(klikem na obrázek motoru ho nastartujte)

   
Poměr míšení palivo:olej = 33:1 do r. výr. 1974 (bronz. pouzdra pístních čepů)
palivo:olej = 50:1 od r. 1974 a č. motoru 65-001501
   
Karburátor
Typ 28 HB 2-6 28 HB 2-7 28 HB 2-8 28 HB 2-9 28 HB 3-1 28 HB 4-1 28 H 1-1
Hlavní tryska 113 115 115 115 115 115 113
Přídavná tryska             45
Tryska pro běh na prázdno 45 45 45 45 45 45 45
Tryska volnoběžné směsi             70
Tryska sytiče 120 120          
Hlavní vzdušník 155 150 155 150 150 150 100
Vzdušník běhu na prázdno   150   150     100
   
Chlazení Systém : Vzduch
Chlazení : Axiální ventilátor pohaněný klínovým řemenem od klikové hřídele
Převodovka
RYCHLOSTNÍ STUPNĚ   1.Stupeň     2.Stupeň     3.Stupeň     4.Stupeň    R  
Převodové poměry  4,08  2,32  1,52  1,103  3,83 
Rychlost [km/h]  27  47  72  100   
Stoupavost v  %  35  19  11   
   
Řazení Tyčí (přímé, mechanické)
Mazání Převodový olej PP 80
Náplň 1,5 l
Diferenciál Kuželové kolo (ozubené)
Stalý převod 3,95
Přídavná zařízení  Stále zapojená volnoběžka ve 4.rychlostním stupni
     
Dobíjení
Dynamo Alternátor
Typ: 8001.11
Výkon: 220 W , 6V
Pohon: Klínový řemen od klikové hřídele
Typ : 8042.421/6
Výkon : 14V, 42A
Pohon : Klínový řemen od klikové hřídele
     
Startér
NAPĚTÍ 6V 12V
Typ 8201.6/3 8202.11/30
Druh S výsuvným pastorkem
Výkon 0,44 kW (0,6 k) 0,6kW (0,8k)
     
Podvozek Rám : Svařovaný s ocelovou kostrou /samonosná karosérie/
     
Brzdy Druh : Čelisťové vnitřní
Nožní brzda : Hydraulická jednookruhová nebo dvouokruhová
Ruční brzda : mechanická na zadní kola
Průměr brzdového bubnu : 200 mm
Brzdová kapalina : Syntol - HD 205
     
Kola Druh : Disková se čtyřmi otvory 
Ráfek : 4 J X 13
Pneumatika : 5.20 - 13 nebo 145 R 13
     
Palivová nádrž
Objem od r.1973 26 litrů (plnicí otvor na levé straně)
do r.1973 24 litrů (plnicí otvor na pravé straně)

Rezerva : asi 4 Litry

     
Karoserie Druh : Limuzína nebo Combi
Provedení : Ocelová kostra s nosnou svařovanou podlahovou deskou, vnější stěny z Duroplastu
Dveří : 2 (L) / 3 (C)
Počet sedadel : 4
Topení : Teplovzdušné z výměníku tepla přes výfuk
     
Rychlost a spotřeba Maximální rychlost : asi 100 km/h
Spotřeba : 5,5 ... 10,0 l/100 km
(podle způsobu jízdy):-))))
     
Něco málo o označení motoru a karoserie

Pro identifikaci vozidla slouží typový štítek vozu, výrobní číslo karosérie a motoru. Typový štítek je umístěn v motorovém prostoru na motorové stěně vpravo od palivové nádrže. Nad palivovou nádrží je připevněno výrobní číslo karosérie, které se skládá z dvoumístného předčíslí a pětimístného čísla za pomlčkou.

První dvojčíslí značí typ karosérie podle klíče:

tudor 10- až 14- rok výroby 1964 až 1972
tudor 20- až 26- rok výroby 1972 až 1982
kombi 15- až 16- rok výroby 1965 až 1972
kombi 20- až 28- rok výroby 1972 až 1982

Pětimístné číslo za pomlčkou je vlastním výrobním číslem karosérie. Karosérie dodávané jako náhradní díl jsou značeny před výrobním číslem písmenem E, např. E-140427.

Výrobní číslo motoru je u starších typů vyraženo na nálitku bloku válců nad karburátorem, od 1.2.1968 a výrobního čísla motoru 60-387290 je umístěno na klikové skříni, v místě nálitku komory spojky, blízko upevňovací příruby spouštěče. První dvojčíslí určuje typ motoru, šestičíslí za pomlčkou je vlastní výrobní číslo motoru.

Typ a rok výroby motoru lze stanovit podle klíče:

P 60/61 rok výroby 1962 až 1969
P 63/64 rok výroby 1969 až 1974
P 65/66 rok výroby 1974 až 1978
5B/6B rok výroby 1978 až 1984

Číslo za zlomkovou čárou znamená provedení motoru pro hydraulické ovládání spojky Hycomat. Poslední označení 5B je zkrácené označení motoru typu P 65, který má již namontován přídavný výměník tepla na výfukovém potrubí za motorem.

Něco málo o označení pneumatik

Tubeless = bezdušová pneumatika

Staré značení:
5,20 - 13 : šířka=5,20", průměr ráfku=13" (vnější průměr pláště je tedy průměr ráfku + dvě šířky pláště)

Nové značení:
145/70 R 13

Rozměry vozu

Mísící poměr benzín/olej

 
1:33 1:40 1:50
benzin (l) olej (ml) benzin (l) olej (ml) benzin (l) olej (ml)
           1            30              1            25              1            20  
           2            61              2            50              2            40  
           3            91              3            75              3            60  
           4          121              4          100              4            80  
           5          152              5          125              5          100  
           6          182              6          150              6          120  
           7          212              7          175              7          140  
           8          242              8          200              8          160  
           9          273              9          225              9          180  
         10          303            10          250            10          200  
         11          333            11          275            11          220  
         12          364            12          300            12          240  
         13          394            13          325            13          260  
         14          424            14          350            14          280  
         15          455            15          375            15          300  
         16          485            16          400            16          320  
         17          515            17          425            17          340  
         18          545            18          450            18          360  
         19          576            19          475            19          380  
         20          606            20          500            20          400  
         21          636            21          525            21          420  
         22          667            22          550            22          440  
         23          697            23          575            23          460  
         24          727            24          600            24          480  
         25          758            25          625            25          500  
         26          788            26          650            26          520  

1 litr = 1000 mililitrů

 

Akumulátor

 

Stav nabití

Specif.
váha

[g/cm3]

Hustota

[°Bé]

Napětí článku

[V]

Teplota, při níž článek zamrzá

[°C]

úplně nabitá 1,285 32 2,2 -65
nabitá do 3/4 1,263 30    
nabitá do 1/2 1,241 28 2,0 -50
nabitá do 1/4 1,220 26 1,75 -22
vybitá na hranici 1,180 22    
vybitá pod hranicí méně méně méně až -5